Elbiler har for alvor fået fat i danskerne, og salget går strygende
Helt så pjattet er MC-folket ikke med de eldrevne motorcykler, og det er begrænsninger i både modeller og salg. Nogle vil nok stadig savne lyden og vibrationerne, og modsat i bilernes verden, kan de eldrevne motorcykler hastighedsmæssigt ikke følge med de fossile raketter.
Omvendt er det netop fraværet af motorlyd og vibrationer, der kan lokke. Og har man lyst, så er der mulighed den 23. april, hvor Carclub holder åbent hus på Mesterlodden i Gentofte – og byder på RGNT’s ”SE”-model.
Den ligner noget fra England i 1960´erne, hvor mærker som Triumph og Norton prægede markedet. Sådan er det ikke i dag, men derfor kan man godt drømme sig tilbage på en cykel, der i det mindste ligner noget fra dengang.
Man skal dog indstille sig på en noget andet oplevelse på en elmotorcykel end på en fossil. For mens elbiler er rene raketter, er det helt anderledes her. En topfart på 120 km/h er ikke skræmmende, ej heller motorkræfterne, som i peakpower når op på 21 kW, mens man i normaltilstand er helt nede på 9 kW.
Til gengæld kan de færreste motorcykle matche momentet. Det er på skræmmende 390 Nm. Her må endda mange almindelige benzindrevne familiebiler give fortabt.
Kilde: Carclub.dk